niekinhetwild.reismee.nl

Weekend Is No Weekend

Vrijdag 15 maart 2019

Na de lunch begon het weekend en gingen we naar de “stad” Hoedspruit. We hadden twee stops, de eerste was bij een aantal souvenirswinkeltjes langs de weg. Bij de tweede konden we naar de supermarkt en hebben we op een terras een milkshake gedronken. Ik had er één met oreosmaak en hij was echt super groot en zoet. Ik was ook nog in een kledingwinkeltje waarbij de verkoopster m’n sandalen zo mooi vond, dat ze met m’n wilde ruilen voor een paar uit de winkel. Dat heb ik uiteraard niet gedaan, want ik vind ze ook erg mooi, hahah.

Zaterdag 16 maart 2019

In het weekend zijn er allerlei tripjes die je kunt doen, die je in de week daarvoor moet kiezen. Vandaag gingen we met een groep naar het Krugerpark. We vertrokken om 5u ’s ochtends, dus lekker vroeg. Ik kwam natuurlijk voor de luipaarden en cheeta’s, want die heb ik nog niet gezien, maar die zijn we helaas niet tegengekomen. Wel heel veel giraffen en olifanten heel dicht bij, wat ook heel vet was. Ook zagen we nog snel een ‘honeybatcher’ voorbij schieten, wat vrij bijzonder schijnt te zijn aangezien de gids van het park, in zijn 14 jaar, die nog niet had gezien. Het was niet m’n geluksdag qua het aantal dieren die we hebben gezien, maar het was wel gezellig.

Omdat het vandaag St. Patricks Day was, gingen we met iedereen die wilde naar een bar, ‘Sleepers’, waar het echt super leuk was. Ze hadden hele goedkope cocktails en goeie live muziek. We zaten buiten aan een grote picknick tafel en het was allemaal leuk versierd met lampjes en groene ballonnen. Later op de avond werd de live muziek verwisseld voor een DJ en kon er worden gedanst.

Zondag 17 maart 2019

Na vier uurtjes slaap, ging ik met Marine en de twee Thomassen op weg naar de eerste stop van de Panorama Route. Na twee uur rijden kwamen we aan bij de Berlin Waterfalls. Die was wel mooi, maar ik dacht als alle anderen ook zo zijn gaat het nog tegenvallen. Maar de tweede stop, bij de Lissabon Waterfalls, was echt 10 keer zo cool. We zijn helemaal naar beneden gelopen/geklauterd en konden onder de waterval staan. Na een peacevol moment gingen we naar God’s Window, een uitkijkpunt waarbij je heel, heel ver kunt kijken als je geluk hebt. Dat hadden we gelukkig, want het was niet al te bewolkt. Daarna hadden we nog wat verschillende uitzichten en voor lunch aten we bij een Mozambique ’s restaurant. Daar konden we ook even rondlopen en kijken in verschillende winkeltjes. Na nog wat uitzichten, kwamen we weer terug bij de lodge en hoorden we dat er een elektriciteitstekort is in heel Zuid-Afrika en dat daarom de regering de stroom afsluit op bepaalde momenten voor een paar uur. Redelijk kut, aangezien we dan ook geen stromend water (wel drinkwater) meer hebben en de airco het niet doet dan. Dat laatste heb ik die nacht meteen gemerkt aan het aantal muggenbulten de volgende ochtend.