niekinhetwild.reismee.nl

All About Community

Maandag 18 maart 2019

Om 5u vertrokken we naar het reservaat in Rietspruit om planten/bomen te verwijderen die te veel ruimte innemen waardoor andere planten, die veel dieren eten, niet meer kunnen groeien. Ik ging met een groepje ‘Dethorn’ verwijderen die je heel makkelijk uit de grond zou moeten kunnen trekken en je een heel satisfied gevoel zou geven, net als het uitdrukken van een puistje. Nou, dat viel tegen, want deze groep was nogal hardnekkig, soms moesten we wel met vijf mensen trekken.

Terug bij de lodge hebben we de datasheets opnieuw verdeeld en hadden we lunch. Daarna hadden we ‘projectwork’, maar omdat de stroom op dit moment nog uit was, gingen we cameratraps rondom de lodge vervangen. We konden toen ook meteen de uil bekijken, die op de ochtend dat ik aankwam was geĂ«lektriseerd omdat ie tegen een stroompaal was aangevlogen. Er was niet veel meer van over, enkel nog een skelet, veren en een ongelofelijke stank.

Voor het avondeten hadden we nog een gamedrive in Buffaloland. Ik ging rond 20u slapen, want de volgende dag vertrokken we “pas” om 7u. Zo kon ik mooi wat slaap inhalen.


Dinsdag 19 maart 2019

Vanochtend gingen we naar een hele grote boerderij, waar ze citroenen verbouwen, maar waar ook wilde dieren rondlopen. We gingen samen met twee medewerkers op zoek naar valstrikken van stropers. Die mannen hebben eigenlijk vooral heel veel verteld en laten zien, waardoor ik niet echt het gevoel had dat we iets nuttigs voor hen hadden gedaan. We hebben er namelijk denk ik twee gevonden in totaal.

’s Middags ging ik met mijn groepje weer op weg naar Balule voor gamedrives en overnachting, maar weer niks nieuws of bijzonders.

Woensdag 20 maart 2019

Voordat we vanuit ons kamp in Balule vetrokken, zagen we nog twee nijlpaarden langs het water lopen. Normaal kunnen we ze wel horen, maar niet zien. Onderweg kwam er ook nog hyena langsrennen, gek genoeg gevolgd door een impala..

Terug bij de lodge hadden we heel veel vrije tijd, want we hadden enkel nog Reading Club ingepland staan. Maar aangezien het vakantie en examens is op die school, moesten we educatieve spelletjes bedenken en daar waren we zo mee klaar dankzij mijn scoutingskills. De rest van de dag heb ik gezwommen en gechilled en was het gewoon erg gezellig. Het is zo leuk dat iedereen hier echt vrienden worden.


Donderdag 21 maart 2019

Vanochtend kon ik “uitslapen”, want ik had “pas” om 8u een ‘track&signs’ presentatie van guide Peter. Eerst heeft hij het Ă©Ă©n en ander verteld met behulp van een powerpoint en daarna hebben we een rondje om de lodge gelopen. Het was best wel leuk en interessant om te weten.

Om 11u had ik samen met Thomas en Wouter ‘midstay feedback’ (ja, ik ben alweer op de helft van m’n verblijf op dit project..) waarbij wij moesten vertellen wat we tot nu toe van de organisatie etc. vonden. Nou had ik niks te klagen, maar ik vind het wel goed dat ze dat doen.

Na de lunch gingen we met alle researchers naar het reptielenhuis ‘Kinyonga’ om daar een handje te helpen. Deze organisatie draait namelijk vooral op vrijwilligers en ze maken nauwelijks of geen omzet omdat ze veel dingen gratis aanbieden. Dit omdat ze de bevolking willen laten zien dat je niet bang hoeft te zijn voor bijv. slangen en zo het aantal reptielendodingen verminderen. We gingen met z’n allen Ă©Ă©n hok schoonmaken, want er was toevallig niet zoveel te doen ofzo. Opzich wel jammer, maar zo hadden we meer tijd om met een gigantische slang en Adam, de leguaan, op de foto te gaan.

Vandaag was het ook ‘Day of the Human Rights’ in Zuid-Afrika en dat is hier een erg belangrijke dag. Daarom was ons gisteren gevraagd om in groepjes iets te vertellen over een onderwerp en er een bijpassende challenge of opdracht bij te bedenken. Ik had met mijn groepje ‘Apartheid’ en de bijbehorende gebeurtenis in Sharpeville.

Na het eten gaven de verschillende managers nog een ‘achievement presentation’ van de afgelopen maand. Best wel cool om te zien dat “we” (ik ben hier nog geen maand), de researchers, ±588km hebben afgelegd in 66+ uur tijdens de gamedrives.

Daarna hebben we nog wat potjes ‘Picolo’ gespeeld, omdat het, voor mij helaas, de laatste avond was met Elena en Thomas H.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!