niekinhetwild.reismee.nl

5 Out Of 5!

Maandag 25 maart 2019

We begonnen deze dag met een rondje rondom de lodge om vogels te spotten. Elk soort die we zagen moesten we noteren en die gegevens worden dan doorgestuurd naar een organisatie die landkaartjes met de leefgebieden maakt voor in vogelboeken. Daarna hadden we nog twee uur ‘project work’ en na de lunch weer een nieuwe datameeting voor de komende week. ’s Middags gingen we naar Buffaloland, maar omdat één van de jeeps een lekke band had, moesten we met z’n allen in twee jeeps. Daardoor zaten de oude, nieuwe en de fotografen gemengd en werd het eigenlijk voor iedereen meer een fun drive. Helaas begon het al vrij snel hard te regenen, maar het was best wel mooi door de zon die ook nog scheen. Toen de regen ophield, zagen we nog drie zwarte neushoorns; een moeder met haar eigen kalf en een “geadopteerd” kalf.

Dinsdag 26 maart 2019

Ik denk dat die nieuwe vrijwilligers geluk brengen ofzo, want tijdens de gamedrive in Rietspruit kwamen we echt meteen al twee mannetjesleeuwen tegen en later nog een vrouwtje. Dat vrouwtje was er wel slecht aan toe, want normaal gesproken jaagt ze altijd samen met het andere vrouwtje, maar omdat die net welpjes heeft gekregen, moet ze het nu alleen doen. Dat is haar tot nu toe nog niet gelukt, waardoor ze alleen maar zwakker word.

Nadat we cameratraps hadden verwisseld, zagen we ook nog een cheetah liggen! Die had ik nog niet eerder gezien en dit vrouwtje lag lekker op haar rug te relaxen langs de weg.

Rond lunchtijd was er beetje gedoe met de groepjes, maar uiteindelijk ben ik omgewisseld met iemand, maar dat vond ik niet heel erg. Na de lunch had ik weer ‘project work’ en daarna een debat over het met opzet doodschieten van olifanten tegen overpopulatie. Ik vond het best wel interessant en het kwam goed uit dat ik iemand in m’n groepje had die het wel leuk vond om te praten.

Vanaf 16u waren we vrij, maar helaas was het al de hele dag bewolkt en “koud”, dus kon ik niet lekker bij het zwembad liggen, helaas. Na het eten hebben we een film gekeken.

Woensdag 27 maart 2019

Vanochtend hadden we eens een ochtenddrive in Buffaloland. Het was erg bewolkt, regenachtig en koud en de eerste anderhalf uur kwamen we dan ook niks bijzonders tegen. Wel nog twee struisvogels en ik heb geleerd dat als je ooit word achterna gezeten door zo’n beest en je kan niet ontsnappen, moet je op je buik gaan liggen. Op die manier kunnen ze je “enkel op je trappen en pikken.

Maar toen, tussen een groep giraffen.. Een luipaard! Ik was al zo bang dat ik Zuid-Afrika zou verlaten zonder het zien van de Big 5, want ze hadden al een tijd geen luipaard gezien in één van de reservaten, en in Kruger hadden we ook geen geluk. Maar nu dan toch. We konden haar ook vet goed zien en hebben haar zeker tien minuten kunnen volgen, dus dat was wel echt bijzonder. Nu vond ik het al helemáál niet meer erg dat ik van groep was gewisseld.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!