niekinhetwild.reismee.nl

Everything's New Again

Zondag 31 maart 2019

Deze ochtend duurde heel lang. Ik was alweer vroeg wakker uit mezelf, maar om 9u moest ik sowieso twee anderen uitzwaaien. Ikzelf zou pas om 12.30u vertrekken, dus in die tussentijd heb ik m’n tas ingepakt, alles 100 keer gecheckt, meer afscheid genomen en gewacht. Uiteindelijk was het dan tijd en een paar uur later was ik op ‘Riverside Wildlife Rehabilitation Centre’. Na een korte tour, met een hele hoop informatie die ik zeker allemaal niet heb opgeslagen, werd ik aan mezelf overgelaten. Toen heb ik maar m’n kamer bekeken en ben ik gaan douchen. Je hebt hier de keus uit drie doucheruimte waarvan 2 met warm water, maar zonder deur. Ik ging dus voor de koude douche, want het was toch hartstikke warm buiten. Daarna ben ik teruggelopen naar het “hoofdterrein” waar we avond hebben gegeten. Er werd een introductie gehouden voor mij alleen en iedereen moest zich voorstellen. Ook werden er awards uitgereikt, wat ze blijkbaar elke week doen.

Ik deel m’n kamer met twee andere meisjes, eentje uit Schotland en eentje uit de UK. In onze kamer staan letterlijk enkel drie bedden, een prullenbak en een kapstok, dus het is lekker knus. We hebben wel een ventilator aan het plafond, maar die is echt heel slecht, want hij geeft nauwelijks lucht, maar maakt wel een hoop herrie.

Maandag 1 april 2019

Ik sta deze week elke ochtend bij ‘foodprep’ ingedeeld, waar we al het eten voor alle apen klaarmaken en verdelen. Tussendoor heb ik met iemand de ganzen en struisvogels eten gegeven. Priscilla, de mannetjesstruisvogel, deed zijn paringsdans voor ons, die echt heel grappig en raar is, maar hem lang genoeg bezighoud voor ons om zijn voerbak te pakken. Toen we hem terug moesten zetten, was hij helaas al klaar met dansen en was het best lastig, want die beesten zijn echt groot en eng man.

Om 9u hadden we ontbijt en daarna een half uurtje spelen met de vervetbaby’s. Ze kunnen dan even uit de kooi en in het gras en de bomen spelen, dus dat is wel echt heel leuk. Toen ze weer terug in hun kooi zaten, gingen wij weer verder met ‘foodprep’. Voor de lunch hadden we nog de ‘Baboonwalk’, waarbij we met de jonge Baboons naar een leeg zwembad in het bos lopen en ze daar de tijd hebben om lekker rond te rennen en te spelen.

Na de lunch ging ik samen met iemand de apen in quarantaine eten geven. Dit zijn apen die niet helemaal lekker meer zijn mentaal gezien, doordat ze hun hele leven in een kooitje hebben gezeten en/of mishandeld zijn. Het eten geven was best lastig omdat de apen de hele tijd tegen de kooi aanspringen en schreeuwen als je hun voederbak probeert te pakken. Maargoed, uiteindelijk was het allemaal gelukt en waren we daarna vrij. Ik heb toen nog even in de jonge Baboonkooi gezeten en met ze gespeeld en daarna ben snel gaan douchen. Deze keer toch maar een warme douche, want je zit echt helemaal onder de modder. En poep. En pies.

Dinsdag 2 april 2019

Deze ochtend zag er ongeveer hetzelfde uit als die van gister, alleen gingen we nu na de ‘Baboonwalk’ de oudere Baboons observeren door met ze te spelen. Deze apen zijn iets sterker en nieuwsgieriger in de zin van dat ze in, onder en tussen al je kleren willen kijken. How cute. Daarna moesten we ook nog een half uurtje in de vervetbabykooi zitten ? Tijdens lunchtijd had ik “towntrip”, wat hier inhoud dat je naar een supermarkt gaat bij een tankstation. Wel regende het echt hard al een tijd, maar gelukkig konden we met het busje, want normaal gesproken gaan ze in de laadklep van een truck. De rest van de middag was ik vrij.

Reacties

Reacties

opa en oma

Je bent nu wel leuk bezig met de apen dat lijkt me geweldig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!