niekinhetwild.reismee.nl

After Rain Comes Sunshine, Or Not

Woensdag 3 april 2019

Vandaag had mijn team ‘baby’s’, wat inhoud dat je die dag op bepaalde baby’s moet passen en ze eten geven en wassen etc. Dat betekend ook ’s nachts. Gelukkig had ik mijn baby, Rosie, niet gehoord ?. Ook begint de werkdag dan iets eerder; om kwart over zes moesten we flesjes klaarmaken voor de babybaboons en drinken voor alle vervetkleintjes. Tijdens foodprep moest ik ook nog op Rosie passen, wat best lastig was aangezien ze geen papaja mocht eten omdat ze aan de diarree is terwijl ik bezig was mét papaja’s.

Na het ontbijt hebben we een uur lang sprinkhanen gevangen voor de bushbaby’s (beestjes zoals Mort uit Pinguïns van Madagaskar) wat best wel grappig is om te doen. En om naar te kijken hahah. Na de ‘baboonwalk’ hadden we monitoring, wat inhoud dat we een bepaalde aap observeren. Dit is om te kijken of ze er bijv. al klaar voor zijn om naar een volgend hok te gaan, of om te worden losgelaten in het wild. Helaas begon het weer keihard te regenen, dus konden we dit niet zo lang doen, en moesten we helpen bij foodprep. Daar moesten we lekker verrotte sla opruimen en schoonmaken, wat echt super ranzig was. Na de lunch moest ik daar weer meehelpen, maar gelukkig werd ik vrij snel weer afgewisseld. Toen kon ik helpen met het wassen en wegen van alle vervetkleintjes en baboonbaby’s. Dat was nog best een karwei, aangezien ze het niet zo leuk vinden om in een tas gestopt te worden die vervolgens word dichtgeknoopt. Gek he?

Nadat ik gedoucht had heb ik nog samen met Alice medicijnen gegeven aan een ziek aapje en moesten we de nachtboxen voorbereiden voor het volgende team dat baby’s heeft. Dat houd in dat je een lekker zacht dekentje in de box doet, een luier bij de baby om doet en drinken maakt.

Donderdag 4 april 2019

Ik sta al de hele week bij foodprep, maar vanochtend had ik voor het eerst de verantwoordelijkheid voor een onderdeel en moest ik het een nieuw iemand uitleggen. Dat ging achteraf gelukkig beter dan verwacht. Ook het eten geven van de ganzen en struisvogels ging vrij soepel vandaag.

Bij het ontbijt hadden we lekker pannekoekjes en begon de zon eindelijk te schijnen. De rest van de ochtend bestond uit playtime, sprinkhanen vangen, ‘baboonwalk’ en het observeren van een aap die de hele tijd wegliep uit het zicht.

’s Middags was de stroom er weer eens af, waardoor we bevroren toast aten met de lunch, yum. Daarna had ik weer schoonmaakdienst, foodprep en heb ik Jess geholpen met medicijnen geven. Daardoor was ik later klaar dan derest en had ik een koude douche omdat het warme water op was.

Vrijdag 5 april 2019

Deze dag was best wel chil. Halverwege foodprep mochten we kijken hoe de apen in de ‘semi-wild’ kooi werden gevoerd en moesten we ze tellen. Ook hadden we nog playtime voor het ontbijt, omdat de scones iets langer duurde. Ja scones ?. Daarna moesten we gras plukken/hakken met een manchettie (geen idee hoe je dat spelt) voor alle apen. Dat was niet echt leuk, omdat er overal bijtende mieren waren. Echt overal. En iedereen loopt hier op slippers, dus je voelde ze echt overal. Na de ‘baboonwalk’, waar we weer door de mieren moesten, hebben we papajas gewassen en na de lunch was het echt relaxed. We hadden alleen nog monitoring en enclosures. Dat laatste houd in dat je in een kooi moet zitten en een beetje met de apen mag chillen. Aan het eind van de middag had ik Alice weer geholpen met medicijnen geven. Onder andere aan een aapje dat een helemaal opgezwollen hoofd heeft, waarschijnlijk van een allergische reactie. Ook heb ik Francis, de bushbaby, gevoerd en daarna was het etenstijd voor mijzelf.

Op vrijdagavond gaan ze hier altijd uit eten in een restaurant een half uur verderop. Ik had de Magic Mushroom Burger en hij was opzich wel lekker, maar al wel beetje koud. Ze maken het namelijk al vantevoren omdat we met zoveel zijn. Wel was het echt veels te veel, hahah. Ik kon maar vijf hapjes van m’n toetje, een gebakken chocolade milkshake met ijs, wegkrijgen.

Zaterdag 6 april 2019

Vandaag was wel echt een shitty day. We hadden babydienst en met het voeren van de vervetbaby’s liet ik er één ontsnappen. Maar goed, uiteindelijk wel gevangen. De ellende begon pas toen we foodprep moesten doen in de stromende regen en onweer. Ook moest ik de struisvogels eten geven, maar hij ging deze keer niet voor ons dansen, dus was hij niet afgeleid en was het heel lastig voor ons. Na het ontbijt was het nog steeds niet opgehouden met regenen en was ik al helemaal doorweekt en koud. Dit is niet precies waar ik voor naar Zuid-Afrika ben gekomen. Playtime en Baboonwalk ging ook niet door door de regen, terwijl dat het leukste van de dag is. We hebben toen nog een tijd geprobeerd sprinkhanen etc. te vangen, maar die waren ook niet te vinden.

Na de lunch regende het nog een beetje en ben ik snel gaan douchen. Ik moest wel op Charlie passen, dus die ging maar mee en dat ging best goed (applausje waard). De rest van de middag heb ik op bed gelegen en wat bijgeslapen.

Zondag 7 april 2019

Voor vandaag was er ook regen verwacht, maar uiteindelijk viel dat best mee. Precies toen we begonnen, hield het op. En daarna heeft het, tot nu toe, niet meer geregend. Vandaag zouden een aantal mensen wel op trip gaan, de panorama route, maar omdat er zoveel mensen ziek zijn, ging het alsnog niet door. Sinds gisteren zijn er al wat mensen ziek, maar vandaag was het aantal verdubbeld. Mijn kamergenootjes zijn ook allebei ziek, dus ik hoop heel erg dat ze mij niet aansteken.

Verder was vandaag een prima dag. Het was nog wel nat van vannacht, dus het bugcatching ging wat moeizaam, maar zeker beter dan gister. Ook playtime en baboonwalk gingen gewoon door.

Na de lunch moesten we nog wat schoonmaken en apen voeren, maar daarna waren we vrij. Ik heb toen even met de baboons gechilled en geknuffeld, wat ze blijkbaar erg leuk vonden, want toen ik wegging, greep één me bij m’n been en nu heb ik een hele bloeduitstorting.. Leujjkk.

Reacties

Reacties

Trude Ledeboer

Hallo Nienke,
Je hebt het best wel druk, zoals ik opmerk uit je brieven. Maar het lijkt me heel erg boeiend en wel wat anders dan je in Venhuizen gewend bent! Gelukkig ben je wel wat gewend door je kampeerkampen bij de scouting. Graag zou ik even een kijkje nemen bij je aapjes. Helaas..... Nou meid, veel sterkte en wordt maar niet ziek. Groetjes en liefs van Oma Trude.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!