niekinhetwild.reismee.nl

Some Misfortune

Maandag 15 april 2019

Deze week sta ik ’s ochtends bij Quarantaine, maar er zitten niet meer zoveel apen in op dit moment, dus het schoonmaken gaat lekker snel.

Bij vervet playtime zagen we dat één aapje helemaal ingezonken ogen had en ’s middags is zij dan ook overleden ?. Later in de middag deed Bob een autopsie van Pippa’s lichaampje, waarbij iedereen mocht kijken die dat wilde. Ik heb het wel twee minuten volgehouden totdat ik m’n lunch omhoog voelden komen.. Zijn jullie niet trots? ;P

Uiteindelijk bleek dat al haar organen op plekken zaten waar ze niet horen te zitten; lever zat te hoog, het hart zat half in de longen en had maar één hartkamer en ook haar darmen waren veel te lang. Het was dus best bijzonder dat ze nog zo lang geleefd heeft.

Dinsdag 16 april 2019

Ook met Charlie ging het al een tijdje niet goed, maar deze ochtend zag hij er echt heel slecht uit. Hij kon niet meer zelf staan of eten. Daarom heeft Bob hem helaas moeten inslapen..

’s Middags mocht ik samen met wat anderen in de Flona enclosure zitten, waar grote baboons inzitten. Dat was best spannend, maar ook grappig. Ik ben nu wel al m’n 2e haarelastiekje kwijt, haha.

Woensdag 17 april 2019

Deze dag was er niks bijzonders en ik heb ik op m’n vrije middag in verschillende enclosures gezeten en met de aapjes gespeeld.

Donderdag 18 april 2019

Vandaag was een vroegertje, want om 4.30u vertrokken we richting het Krugerpark met een groepje. We hadden ontbijt in Hoedspruit, heel dicht bij m’n vorige project en jawel hoor, 20minuten later reden we langs de poort.. Toen brak m’n hart wel eventjes.

Eenmaal in Kruger hebben we best wel wat kunnen zien, maar het waren niet hele goeie sightings. Rond 14u kwamen we bij de camping waar we zouden slapen. Bob zou ons daar aanmelden voor de sunsetdrive, maar omdat die vol zat, had ie ons aangemeld voor de nightdrive.. Die niemand wilde doen, dus dat was weer lekker. Voor het avondeten hebben we nog wel even kunnen zwemmen en na het eten gingen we dus op nightdrive. We zagen een genet, een hyena en twee neushoorns voorbij rennen, maar verder moest ik meer moeite doen om wakker te blijven. Het coolste was eigenlijk het onweer, ook al moesten we daardoor wel weer eerder terug.

Vrijdag 19 april 2019

Deze dag hadden we wat meer geluk, want na een uurtje rondrijden kwamen we een mannetjes leeuw met volle manen tegen, midden op de weg. Daar konden we heel dichtbij komen en dat was echt gaaf. Verder zagen we nog neushoorns, hyena’s en natuurlijk zebra’s en impala’s. Vlak voordat we de poort van Kruger uitreden, kwam er nog even een olifant langslopen om doei te zeggen ?

We hadden weer lunch in Hoedspruit, precies rond de tijd dat m’n vorige project daar towntrip heeft op vrijdag, dus ik was al vet enthousiast. Maar toen ik ging kijken, kwam ik erachter dat het Goede Vrijdag was en dat alle winkels dicht waren en dus waren ze er niet..

Weer terug bij Riverside hoorden we dat er drie nieuwe vervetbaby’s bij zijn gekomen, maar ook dat er twee anderen zijn overleden. De oorzaak is (nog) onbekend, maar ze denken aan een Cobra of dehydratie omdat het erg warm was de afgelopen week.

Zaterdag 20 april 2019

Normaal hoort het weekend rustig te zijn, maar omdat er een berg bananen was die vandaag gewassen móest worden, waren we alsnog pas om 15.30u klaar. Daar baalde ik wel van want ik was echt moe en ik mocht ook al geen aapjes aanraken omdat ik deze ochtend diarree had. Dat laatste heeft toch nog best lang geduurd voordat het mij had bereikt, aangezien mensen en apen hier al twee weken aan de diarree zijn. (Ik voel me verder prima)

Zondag 21 april 2019

Vandaag is gelukkig wel rustig. Ik mocht nog steeds geen aapjes aanraken (je moet 24 uur “beter” zijn), dus dat is wel stom, maar verder kon ik vanaf 12u genieten van een vrije middag. Ik heb wel nog een tijdje gekeken naar een operatie van een grote vervet. Ze hadden met elkaar gevochten, dus een aantal hadden hechtingen nodig; zo erg waren de beten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!