niekinhetwild.reismee.nl

The Last Week

Maandag 22 april 2019

Deze week sta ik ’s ochtends bij Clinic, wat best veel werk is en we waren dan ook vaak niet voor het ontbijt klaar. Dat kwam ook vooral omdat een aap elke ochtend z’n wond openbeet en dan moesten we die weer verzorgen.

Vandaag moesten we ook afscheid nemen van twee mensen; de fotograaf en één van m’n kamergenootjes.

Dinsdag 23 april 2019

Vandaag was ik ’s middags vrij en heb ik vooral geslapen. Na het slapen voelde ik me wel stukken beter, ook door de pillen die Bob me gegeven had, dus dat was wel beter. Na het avondeten, voor mij toast en een appel, ging ik weer vrij wel meteen slapen.

Woensdag 24 april 2019

Vanaf vandaag kon ik na een week eindelijk weer de aapjes aanraken. Ik heb vandaag dan ook extra genoten van playtime en de baboonwalk. ’s Middags hebben we alle vervetbaby’s gewogen en gewassen, waar we redelijk snel mee klaar waren. Zo kon ik zodra ik vrij was, nog een tijd in de baboonkooi doorbrengen.

Donderdag 25 april 2019

Vanochtend was er een aap in Clinic die er plots niet zo goed uitzag en die is later op de dag dan ook overleden..

Voor de lunch moest ik een kooi monitoren waar geen schaduw in de buurt is (wel in de kooi uiteraard), terwijl het echt heel warm was al de hele week, dus dat uur duurde best lang. Maar ik ben niet verbrand. ;P

Vrijdag 26 april 2019

Vandaag was wel een lekkere dag. Ik heb een ander team geholpen met wassen en wegen van de vervetbaby’s omdat zij te weinig mensen hadden. Zo hoefde ik gelukkig niet de ganzenvijver te schrobben. Ook hadden we het zitten in kooien op het programma, wat één van de leukste “taken” is.

’s Avonds gingen we weer naar het restaurant waar ik echt super lekker gegeten heb. Ik deelde met iemand twee verschillende kaasgerechten zodat we de sausjes konden afwisselen. Het was wel wat veel, maar we konden de rest meenemen, zodat ik volgende dag ook nog een lekkere lunch had.

Zaterdag 27 april 2019

Heel veel mensen gingen vandaag naar de bioscoop, die twee uur verder was, naar een film die drie uur duurde. Dat betekende dus dat ik vandaag alle taken moest doen met de mensen die overbleven, wat er niet veel waren.

Tijdens de baboonwalk, die wel veel leuker is met minder mensen, merkten we dat Jane, één van m’n favoriete baboons, heel erg buiten adem was en rare geluidjes maakte. We hebben haar toen in Clinic een soort hoestdrankje gegeven, omdat het leek alsof er iets vastzat in haar keel ofzo. Daarna leek het wel wat beter te gaan, maar het was nog niet helemaal goed. Daarom moest ze een nachtje in Clinic blijven.

We waren deze dag rond 15.30u klaar en ’s avonds hadden we weer braai.

Zondag 28 april 2019

Tijdens het ontbijt is Jane helaas toch overleden en heeft Bob meteen een autopsie gedaan (die ik niet heb gezien, dat kon ik sowieso niet aan). Het bleek dat zowel haar hart en lever heel erg groot waren, en dat ze allemaal bloedklonten had waardoor ze zo moeilijk kon ademhalen. Ze is dus aan een hartstilstand dood gegaan. Dat was wel even een stom begin van de dag, maar de best was best prima, omdat nu de mensen die naar de film waren gisteren alle taken moesten doen, waardoor ik om 12u klaar was. Die middag heb ik twee uur in de baboonkooi gezeten om voor de laatste keer met alle baboons te knuffelen en daarna heb ik een beginnetje gemaakt met inpakken. Ook kwamen we erachter dat twee jongens en ik alle drie een andere vlucht hebben van Johannesburg naar Londen, terwijl we al de hele week dachten dat we samen zouden vliegen. Dat was wel even pittig balen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!