niekinhetwild.reismee.nl

Finally Some Breaktime

Elke dag ziet hier er ongeveer hetzelfde uit; ochtendtaak, playtime, bugcatching of harvesting, foodprep, baboonwalk, monitoring en hide clean. Soms vind ik dat best saai, omdat je al precies weet wat je gaat doen op een dag, enkel in een andere volgorde. Maar de aapjes zijn nooit saai, dat maakt veel goed. Hierdoor is ook m’n blog niet meer zo spannend en schrijf ik alleen nog de unieke dingen. Vandaar ook dat het een week heeft geduurd..

Maandag 8 april 2019

Deze week sta ik ’s ochtends niet meer bij foodprep, maar moet ik Monty, de kooi van de baboons, schoonmaken. Daar hebben we twee uur voor en dat is wel genoeg tijd, dus dat is niet zo stresvol als foodprep, waardoor ik dit wel leuker vind.

’s Middags gingen we met z’n allen in de laadklep van de truck om, Sandy, de eekhoorn vrij te laten. Ik wist niet eens dat we een eekhoorn hadden, die was me niet eerder opgevallen, ook al ben ik er blijkbaar al een aantal keer langsgelopen hahah. Eerst wilde ze niet uit het kooitje, maar toen ze er eenmaal uit was, sprintte ze er ook meteen vandoor en hebben we haar niet meer gezien.

Dinsdag 9 april 2019

Met lunchtijd mocht ik weer op towntrip, maar deze keer gingen we naar een plek met daadwerkelijke winkels in plaats van een tankstation. Bij een winkel die er echt precies hetzelfde uitziet en verkoopt als de Zeeman, heb ik nieuwe slippers gekocht. Iedereen loopt hier namelijk de hele dag op slippers, waardoor ze heel snel slijten.

Vanaf vandaag worden er vervetapen uit Quarantaine naar Transvaal geplaatst. Dat is een hok waar grotere vervetapen inzitten. Dit hok moet nu elk moment in de gaten gehouden worden, omdat de apen uit Quarantaine nog nooit in een hok hebben gezeten met stroomdraden. Als je ze in de gaten houd moet je dus de stroom uitzetten als ze het te lang aanraken. Ook moet je opletten of ze niet verdrinken in hun waterbak, aangezien de verdoving nog niet helemaal uitgewerkt is waardoor ze nog niet kunnen zwemmen. Dit is beide niet gebeurd deze week, dus het was mooi zitten en kijken.

Woensdag 10 april 2019

Vandaag ging ik op m’n eerste dagtrip; eindelijk even een “break”. Ik moest wel eerst in de ochtend nog werken van 7 tot 10u, maar daarna gingen we op weg naar de canopytour; ziplining tussen de bomen. Het was niet zo een heel lange baan en we moesten ook steeds op elkaar wachten omdat we niet zelf naar de volgende lijn mochten (er waren twee gidsen mee), maar het was wel echt mooi. Er waren meerdere watervalletjes waar we overheen gingen, wat erg gaaf was. De lunch daar was ook lekker. Ik had een Sweet Chili Chicken Wrap; weer eens wat anders dan toast van Riverside.

Weer terug moesten we eigenlijk weer aan het werk, maar vandaag was sowieso m’n middag vrij, dus ik kon meteen naar de douche.

’s Avonds was het heel helder en waren er kapot veel sterren. Daar heb ik met een paar anderen naar gekeken totdat ik zowat in slaap viel.

Donderdag 11 april 2019

Vandaag hadden we met bugcatching een sprinkhaan/wandelende tak (geen idee wat het was, het leek op een combi van die twee) van wel 30 centimeter lang gevonden. We wilden hem meteen aan Francis voeren, maar dat mocht helaas niet omdat hij een bedreigd diersoort was.

Ik mocht vanochtend ook kijken hoe een ander deel uit Quarantaine verdoofd, gewogen, opgemeten en gemicrochipt werd. Best wel interessant om te zien, maar ook grappig omdat die apen helemaal suf/stoned zijn van de verdoving. Als je wil, kan Bob jou ook microchippen, maar het zag er echt extreem pijnlijk uit. Die naald is denk ik wel een halve centimeter dik; niks voor mij dus.

Vrijdag 12 april 2019

Vandaag was er niks bijzonders, alleen ’s avonds weer naar het restaurant Crawdaddy’s. Ik had ‘smoked salmon bruchettas’ met frietjes. Het was niet de beste zalm die ik gehad heb, maar zeker beter dan het eten bij Riverside. Toen we teruggingen, moesten we nog een tijdje wachten op de bus, maar het was buiten al erg koud. Daarom dacht ik dat het wel leuk was om op de trampoline te gaan springen. Ik had me alleen niet helemaal gerealiseerd dat sommige anderen iets verder heen waren dan ik; een meisje deed een achteruitsalto, maar landde met haar achterhoofd op de stalen rand waardoor een flinke snee inzat.. Het gaat nu wel goed met haar, ze had alleen de volgende dag wat hoofdpijn.

Zaterdag 13 april 2019

Ook in het weekend word er gewerkt, maar alleen het hoognodige, dus het was best een chil dagje. Ook omdat het vandaag echt lekker weer was. Tijdens de baboonwalk was een aap, ik denk Lila, m’n gezicht aan het bestuderen wat wel grappig was, totdat ze haar gehele vinger in m’n neus douwde, waardoor die begon te bloeden. Het was wel snel weer over en ik was toch al verkouden door de regen.

Zondag 14 april 2019

Vandaag was er weer een dagtrip, de Panoramaroute, maar omdat ik die al gedaan heb bleef ik hier. Daardoor moesten we heel Monty schoonmaken met drie mensen in plaats van 6, maar we waren net met het ontbijt klaar. Met de baboonwalk zijn we iets langer blijven liggen, omdat iedereen bijna in slaap viel (sommigen helemaal), inclusief de baboons. Na de lunch was ik lekker vrij ?.

Reacties

Reacties

Jan Ledeboer & Oma Trude

Hoi Nienke, wat leuk weer om te lezen wat je allemaal meemaakt daar bij de apen. Never a dull moment!
Groeten, Oma en Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!